Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na oszustów, którzy dzwonią podając się za pracownika banku. Mieszanka Pisza mogła stracić ze swojego konta nawet 10 tysięcy złotych

Policjanci przestrzegają przed oszustami, którzy dzwoniąc zachęcają do zainstalowania na telefonie aplikacji do zdalnej weryfikacji. Powołują się tym samym na względy bezpieczeństwa, a w rzeczywistości przechwytują dane klienta banku. Ofiarą takiego oszusta padła 28-letnia mieszkanka Pisza, która w ten sposób straciła ponad 1000 złotych, ale z jej konta mogło zniknąć znacznie więcej. Były bowiem jeszcze dwie nieudane próby przelewów na łączną kwotę blisko 10 000 złotych. Bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać !

Oszuści sięgają po coraz to nowsze metody, aby wyłudzić pieniądze. Tym razem w Piszu doszło do oszustwa na pracownika banku.

W środę (27 styczni br.) przed południem do 28-letniej mieszkanki Pisza zadzwonił nieznany mężczyzna podający się za pracownika banku. Zachęcajł ją do zainstalowania na telefonie aplikacji do zdalnej weryfikacji TeamViewer QuickSupport. Nie przerywając rozmowy, która trwała około 40 minut, zadawał jej różne pytania dotyczące banku i dokonywanych przez nią płatności. Następnie dzwoniący poprosił o zalogowanie się na  konto w tym banku. Kiedy kobieta wpisała login i hasło na jej telefon zaczęły przychodzić różne wiadomości z banku w tym o weryfikacji danych na jej koncie i zmianach limitów przelewów.

Kolejne wiadomości były bardzo niepokojące. Dotyczyły one dokonanych z jej konta przelewów w wysokości 900 zł i 183 zł oraz dwóch nieudanych próbach przelania kwoty 4600 zł i 4300 zł na nieznane jej zagraniczne konta. Zaniepokojona kobieta natychmiast rozłączyła się i odinstalowała aplikację, po czym udała się do swojego banku. Tam dowiedziała się, że padła ofiarą oszusta. Sprawę zgłosiła na policję

Policjanci przestrzegają przed telefonami od nieznanych osób podających się za pracowników banku. Dzwoniący powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają do zainstalowania aplikacji na telefonie. W rzeczywistości chcą w ten sposób zdobyć dane klienta banku. Tak wyłudzone dane używają do wykonania przelewów z konta na nieznany klientowi rachunek, często zagraniczny.

Pracownicy banków podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą swoich klientów o podawanie im haseł do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, a masz jakiekolwiek wątpliwości, albo coś wzbudzi Twoje zaniepokojenie, wyda Ci się podejrzane wówczas koniecznie skontaktuj się ze swoim bankiem.

Bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać !!!

(asz)

Powrót na górę strony